Arbetsmarknadsvecka och PRAO för åk9 v.43

Till vårdnadshavare i åk 9:

Arbetsmarknadsvecka 43: 24 – 28 oktober.

Snart är det dags för Björkvallsskolans arbetsmarknadsvecka med två dagar PRAO. Vi kommer avsätta en hel vecka (v 43) där våra elever i åk 9 har möjlighet att få en inblick i och förbereda sig inför arbetslivet. Mer information och schema kommer snart.

PRAO:

Alla elever i åk 9 ska söka sig en praktikplats för följande dagar: torsdag 27.10. och fredag 28.10.

Vårdnadshavare och praktikplatsen ska ta del av följande underlag:

1.       Instruktion praktikplats Instruktion_praktikplats_Björkvallsskolan.pdf (PDF, 275 KB)

2.       Underlag för riskbedömning: checklista (fylls i av arbetsgivare och lämnas till skolan/ skickas till (Lisen.Jortso@uppsala.se) senast måndag den 24 oktober. Förutsättning för PRAO är att underlag för riskbedömningen lämnas in i rätt tid.   Underlag_för_riskbedömning_inför_praktik_Björkvallsskolan.docx (DOCX, 57 KB)

Läs också följande broschyr om hur barn och ungdomar får arbeta: sa-far-barn-och-ungdomar-arbeta-broschyr-adi043.pdf (PDF, 981 KB)

5 oktober 2016